آشنایی با ترمووود

آشنایی با ترمووود

یکی از ابزار های جدیدی که امروزه وارد صنعت ساختمان سازی شده و کاربرد زیادی در زیبایی و دکوراسیون دارد، ترمووود می باشد. اخیرا استفاده از چوب برای نمای داخلی و خارجی ساختمان در ویلاهای در شمال با استقبال خوبی روبرو شده است. اما نکته مهم برای استفاده از چوب ها، دوام و مرغوبیت آن می باشد. از این رو افرادی که قصد خرید ویلا در شمال را دارند با این سوال مواجه هستند که چوب های بکار رفته در ساخت ویلاها در برابر رطوبت مقاوم می باشند؟ آیا بارندگی ها باعث تخریب چوب های بکار رفته شده در نمای خارجی ویلا نخواهد شد؟ برای پاسخ به این سوالات، با ادامه مقاله همراه باشید.

 

 

ترمووود چوبی است که طی یکسری عملیات با حرارت بالا، رطوبت آن گرفته می شود تا مقاومت آن در برابر پوسیدگی و قارچ ها افزایش یابد. در این عملیات هیچ نوع مواد شیمیایی مورد استفاده قرار نمی گیرد. در واقع یک نوع اصلاح روی چوب انجام می شود و مولکول هایش به هم نزدیک تر می شوند. پایداری و مقاومت ترمووود ها بسیار بالاست و به راحتی دچار فرسایش نمی شوند. ترمووودها نیز مانند چوب های معمولی دارای تنوع در رنگ بندی می باشند.

 

هنگام خرید ویلا در نوشهر، خرید ویلا در چمستان و دیگر شهرهای شمالی می توانید نمونه کاربردهای ترمووود را در ساخت راه پله ها، نرده ها، روف گاردن، استخر، کف پوش، دیوارپوش، قرنیز نمای بیرونی ویلا و … مشاهده کنید. اغلب کسانی که برای ساخت ویلای خود از چوب استفاده می کنند، نگران تخریب چوب توسط حشرات و موریانه ها می باشند. ترمووود از این جهت نیز خیال مصرف کننده را راحت کرده است. برای ترمووود بجز هزینه بالای آن نمی توان عیبی برشمرد. اما جلوگیری از دوباره کاری و دوام بالای آن باعث شده مصرف کنندگان این نوع چوب هیچگاه دچار ضرر و زیان نشوند.