آنچه باید از ساخت ویلا در شمال بدانید

آنچه باید از ساخت ویلا در شمال بدانید

تنوع ویلاهای ساخته شده در شمال بسیار زیاد است اما با این حال بنا به دلایل کیفیتی و سلیقه ای، عده ای تمایل دارند تا به جای خرید ویلا در شمال، خود در مراحل ساخت ویلا دخیل باشند و ویلا مطابق با سلیقه شان و زیر چشمان تیز بین خودشان ساخته شود. اگر تجربه ی ساخت و ساز داشته باشید با فوت و فن کار آشنا هستید و می دانید تا به ثمر رساندن یک ساختمان باید چه مراحلی طی شود، اما اگر تا به حال تجربه ی ساخت ملکی را نداشته اید باید بدانید که راه درازی در پیش دارید و صبر اولین چیزی است که باید در این راه داشته باشید.

 

 

برای ساخت ویلا در شمال ابتدا باید مشخص کنید که تعداد ساکنین خانه چند نفر است. پاسخ به این سوال می تواند شما را در تعیین متراژ خانه، امکانات آن و تعداد اتاق خواب ها یاری کند. در مرحله ی بعد می توانید خواسته هایتان را با یک مهندس نقشه کش در میان بگذارید و با بیان کردن خواسته هایتان ایده ی کلی درباره ی ویلا به وی بدهید تا نقشه ی ویلا را برای شما تهیه کند.

 

باید میزان سرمایه ای که برای ساخت ویلا دارید را مشخص کنید و سپس یک برآورد تقریبی از هزینه ای که برای ساخت ویلا نیاز است را نیز محاسبه کنید. مبلغی را نیز برای هزینه های پیش بینی نشده در نظر بگیرید. اگر هزینه ها بیشتر از میزان سرمایه ای است که در اختیار دارید باید فکری برای جبران این کمبود هزینه کنید.

 

در ساخت آپارتمان ها به علت ارتفاع بالای آپارتمان باید به دید آپارتمان های اطراف به فضای خانه تان توجه داشته باشید. این مسئله در مورد خانه های ویلایی کمتر اتفاق می افتد و معمولا ویلاها حریم مشخصی دارند. با این حال بهتر است که هنگام ساخت ویلا این موضوع را در نظر بگیرید و برای این مسئله چاره ای بیاندیشید.

 

استهلاک و هزینه ی نگهداری مسئله ی دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. بر خلاف خانه های آپارتمانی که هزینه ها بین واحدها تقسیم می شود، در ویلا تنها شما باید هزینه های ساختمان را پرداخت کنید. هنگام خرید ویلا در چمستان یا خرید ویلا در نوشهر باید توجه کنید که ویلاهایی را خریداری کنید که در ساخت آن از مصالحی با کیفیت استفاده شده باشد در غیر اینصورت از همان بدو امر درگیر هزینه های نگهداری و تعمیر خواهید شد.

 

مهم ترین ویژگی ساخت خانه در شمال نظارت بر ساخت و انتخاب مصالح با کیفیت است که می تواند تا حد زیادی موجب کاهش هزینه های ثانویه شود. اعمال سلیقه ی شخصی، دلیل دیگری است که برخی از افراد را ترغیب به ساخت ویلا در شمال می کند.