انواع سنگ نمای ساختمان

انواع سنگ نمای ساختمان

به ویلاهای شمال که بنگرید نمای آن یکی از مواردی است که شما را جذب می کند. استفاده از سنگ های مختلف در طراحی نمای ویلا باعث شده تا نمای ویلاها جذاب تر شود و مورد پسند افراد زیادی قرار بگیرند. از سنگ های مختلفی همچون گرانیت، مرمریت، تراورتن و … در نمای ساختمان استفاده می شود. در ادامه به بیان ویژگی های این سنگ ها می پردازیم.

 

 

سنگ نمای گرانیت گرانیت یکی از سنگ های پرکاربرد در نما است که در قسمت های مختلف ویلا می توان آن را به کار گرفت. این سنگ در برابر سایش بسیار مقاوم است و دارای چگالی بالایی نیز می باشد و به همین دلیل در برابر آب و ضربه مقاومت بالایی دارد. قیمت این سنگ نیز به خاطر مراحل آماده سازی آن بالا می باشد. اگر جزء علاقه مندان به سنگ گرانیت هستید می توانید هنگام خرید ویلا در شمال اقدام به خرید ویلاهایی با نمای گرانیت نمایید.

 

سنگ مرمریت سنگ مرمریت مقاومت بالایی ندارد و به همین دلیل آن را در نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار نمی دهند و بیشتر در داخل ساختمان به کار می رود. معمولا این سنگ در فضای داخلی برای کف و پله ها کاربرد دارد. مرمریت دارای ظاهری شیشه ای است و نمایی زیبا داخل ویلا به وجود می آورد.

 

سنگ مرمر این سنگ جزء گران ترین سنگ نمای ساختمان است و خواص درمانی و آرام بخشی نیز دارد. سنگ مرمر دارای رنگ های سبز، زرد و سفید است و در مکان های مذهبی می توان بسیار این سنگ را مشاهده کرد. مقاومت سنگ مرمر در برابر گازها و باران اسیدی بسیار بالاست اما ممکن است به مرور زمان دچار اندکی فرسایش شود. قیمت بالای این سنگ باعث شده تا بیشتر برای کارهای شیک و دکوراتیو از آن استفاده شود.

 

سنگ کوارتزیت این سنگ ساختمانی اغلب با سنگ گرانیت اشتباه گرفته می شود اما باید بدانید که این سنگ سختی بیشتری دارد و دارای ظاهری زبر و بلوری است. به خاطر مقاومت بالای این سنگ در برابر سایش، مناسب استفاده در سنگ پله و کف می باشد. قیمت این نوع سنگ نیز در مقایسه با سایر انواع عنوان شده مناسب تر است. بیشتر ویلاهایی که در شمال ساخته می شوند از این سنگ در ساخت پله ها استفاده می کنند و شما می توانید این مسئله را هنگام خرید ویلا در نوشهر یا خرید ویلا در چمستان مشاهده کنید.

 

سنگ تراورتن سنگ تراورتن دارای ظاهری ابر و بادی ، شفاف ، صاف و براق می باشد که نور را منعکس می کند. صاف بودن سنگ باعث می شود که در صورت خیس شدن بسیار لغزنده شود به همین دلیل مناسب استفاده در کف نیست. قیمت این سنگ در مقایسه با انواع دیگر مناسب تر است.

هنگام خرید ویلا در شمال باید ویلایی که مصالح مناسب با این آب و هوا را به کار برده انتخاب کنید تا نمای ویلا با مرور زمان کمتر دستخوش تغییرات شود.