شهر بندری نوشهر را بشناسیم

شهر بندری نوشهر را بشناسیم

نوشهر یکی از شهرستان های استان مازندران است که در بخش مرکزی این استان واقع شده است. این شهرستان از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه های البرز منتهی می شود و رویان و چالوس به ترتیب همسایه های شرقی و غربی این شهرستان هستند. نوشهر دارای موقعیت اقتصادی ویژه و جاذبه های گردشگری فراوان است که این شهر را مناسب سرمایه گذاری و گردشگری کرده است. افراد زیادی با اهداف سرمایه گذاری و یا گذراندن اوقات فراغت اقدام به خرید ویلا در شمال کرده اند. نوشهر دارای دو بخش جلگه ای و کوهپایه ای است که بخش جلگه ای شامل شهر نوشهر و روستاهای اطراف آن و بخش کوهپایه ای شامل روستاهای بخش کجور می شود. جاذبه های تفریحی نوشهر بسیارند و ما در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

 

پارک جنگلی سی سنگان این پارک در 27 کیلومتری شهر نوشهر قرار گرفته و جزء یکی از قشنگ ترین و قدیمی ترین پارک های شمال به شمار می رود. این پارک دو بخش جنگلی و ساحلی دارد و امکانات تفریحی برای آن در نظر گرفته شده است و به همین دلیل یکی از مکان های مناسب برای تفریح می باشد.

 

سد و دریاچه ی آویدر سد خاکی آویدر در 30 کیلومتری شهر نوشهر و در روستای صلاح الدین کلا قرار گرفته است . این سد با هدف تامین آب کشاورزی به وجود آمده است و به یک مکان مناسب برای گردشگری تبدیل شده است. جزیره ی کوچکی در وسط این دریاچه قرار گرفته که منظره ای زیبا به وجود آورده و آن را برای هر بیننده ای جذاب نموده است. اگر شما جزء علاقه مندان به طبیعت هستید می توانید با خرید ویلا در نوشهر از مواهب طبیعی آن بهره مند شوید.

 

روستای کندلوس این روستا در بخش کوهیپایه ای شهر نوشهر و در بخش کجور واقع شده است. از جاذبه های این روستا خانه های قدیمی با سقف های چوبی و کوچه های سنگ فرش آن می باشد که بر زیبایی این روستا افزوده است. به علاوه یک موزه در این روستا قرار گرفته که اشیاء قدیمی و عتیقه ی بازمانده از ادوار قبلی در آن نگهداری می شود. اگر از طرفداران خانه های قدیمی باشید این منطقه می تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

 

نوشهر دارای جاذبه های توریستی دیگری همچون تنگ دار، آبشار چلندر ، چشمه گردوک ، مرداب فراخین و .. می باشد و توانسته علاقه مندان زیادی را از اقصی نقاط کشور به خود جلب نماید.

نوشهر به لحاظ اقتصادی دارای موقعیت ویژه ای است و اخیرا جزء مناطق آزاد گشته است. همچنین وجود بندر نوشهر این منطقه را مناسب سرمایه گذاری کرده و افراد زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری در این شهر هستند.

 

آب و هوای مناسب، طبیعت زیبا، جاذبه های گردشگری و موقعیت ویژه ی اقتصادی همه دست به دست هم داده اند تا نوشهر را به یک شهر ویژه تبدیل کند و آن را مناسب برای زندگی و سرمایه گذاری نماید. خرید ویلا در نوشهر یکی از راه های سرمایه گذاری در نوشهر می باشد. این سرمایه گذاری را می توان یک سرمایه گذاری پربازده و بدون ریسک دانست زیرا افراد زیادی علاقه مند به خرید ویلا در شمال هستند و خرید و فروش ویلا در شمال رونق خوبی دارد.