طراحی روف گاردن در ویلا

طراحی روف گاردن در ویلا

اخیرا شاهد طراحی فضای خارجی جدید، به نام روف گاردن در ویلا و آپارتمان هستیم. روف گاردن فضای سبزی است که روی سقف ویلا و آپارتمان یا تراس ها پیاده سازی می شود و به معنای باغ روی بام می باشد. روف گاردن دارای انواع مختلف می باشد که عبارتند از روف گاردن پرتابل و مدولار، روف گاردن گسترده و روف گاردن متمرکز. در ادامه به تشریح تفاوت های هر کدام از این انواع می پردازیم.

 

روف گاردن گسترده

روف گاردن گسترده را با نام بام سبز نیز می شناسند و مناسب بام هایی است که تحمل وزن پایینی دارند. در این نوع روف گاردن عمق محیط کاشت کم و حدود 40 تا 100 میلی متر است، دارای یک یا دو نوع گیاه می باشد و وزنی که سقف می تواند در این نوع روف گاردن تحمل کند 50 تا 100 کیلوگرم در هر متر مربع است. ویلاهای جدید زیادی در نوشهر ساخته شده اند که دارای روف گاردن می باشند و اگر شما جزء علاقه مندان به روف گاردن هستید می توانید اقدام به خرید ویلا در نوشهر که دارای روف گاردن است نمایید.

 

روف گاردن متمرکز

در این نوع روف گاردن امکانات بیشتری از جمله استخر، نیمکت و زمین بازی در نظر گرفته شده و به همین جهت وزنی که این فضای سبز به سقف وارد می کند بالاست و حدود 290 تا 970 کیلوگرم می باشد؛ باید هنگام طراحی سقف این بار اضافی را لحاظ کرد و اقدام به مقاوم سازی سقف نمود. بنابراین هنگام خرید ویلا در شمال اگر می خواهید روی سقف خود روف گاردن متمرکز را پیاده سازی کنید باید دقت نماید که ویلایی را خریداری کنید که هنگام ساخت، چنین امکانی برای آن در نظر گرفته شده است.

 

روف گاردن مدولار

این نوع روف گاردن جزء مدل های پیش ساخته است و گیاهان داخل جعبه های مخصوص از پیش ساخته کاشته شده اند که دارای انواع پوشش گیاهی متنوع ، درخت و درختچه می باشد و قابلیت پیاده سازی روی هر سقف و بالکنی را دارد. از ویژگی این روف گاردن به هزینه ی کم پیاده سازی آن می توان اشاره کرد زیرا این نوع روف گاردن نیاز به هزینه ی کلان برای ایجاد سقف های عایق در برابر آب ندارد.اگر اقدام به خرید ویلا در چمستان کردید و دوست دارید که روف گاردن روی آن پیاده سازی نمایید می توانید اقدام به پیاده سازی روف گاردن مدولار کنید زیرا هم پیاده سازی آسانی دارد و هم هزینه ی اجرای آن اندک است.

 

روف گاردن به یکی از علاقه مندی های افراد تبدیل شده و استفاده از آن به عنوان یک امکان جدید برای ویلاها به شمال می رود. اگر شما هم جزء علاقه مندان به روف گاردن هستید، می توانید با توجه به ظرفیت سقف ویلای خود اقدام به پیاده سازی روف گاردن نمایید.