محوطه سازی ویلا

محوطه سازی ویلا

محوطه و فضای سبز ویلا یکی از بخش هایی است که به محض ورود به ویلا با آن روبرو خواهید شد. در واقع محوطه ی ویلاست که تعیین می کند شما باید به سراغ دیدن سایر بخش ها بروید یا خیر. بنابراین زیبایی محوطه ی یک ویلا بسیار حائز اهمیت است.

محوطه سازی شامل معماری نمای خارجی و فضای بیرونی ساختمان است که نمای ظاهری ویلا و حیاط ویلا را در بر می گیرد. در محوطه سازی کارهای مختلفی از قبیل کاشت گل و گیاه، تفکیک فضاها، استفاده از وسایل تزئینی در حیاط ویلا و نورپردازی انجام می شود. اگر اقدام به خرید ویلا در شمال کرده اید و می خواهید محوطه ی ویلای خود را زیباتر کنید می توانید اقداماتی که در ادامه عنوان می شود را مد نظر قرار دهید.

 

 

کاشت گل و گیاه می توانید از درخت و درختچه های کوتاه در حیاط ویلا بهره مند شوید. کاشت چمن و گل های فصلی یکی دیگر از راه کارهای زیباسازی فضای سبز در ویلا به شمار می رود.

 

آلاچیق می توانید گوشه ای دنج از حیاط ویلای خود را به آلاچیق اختصاص دهید. با آلاچیق می توانید ضمن بهره بردن از فضای ویلای خود زیبایی حیاط را نیز دو چندان کنید. در کنار آلاچیق می توانید از گیاهان بالارونده استفاده کنید.

 

استخر استخر نماد ویلاهای شیک و لوکس است و وجود استخر در حیاط شکوه خاصی به ویلای شما خواهد بخشید. اگر اقدام به خرید ویلا در نوشهر کرده اید و ویلای شما حیاط بزرگی دارد که فاقد استخر است می توانید با هزینه ای که چندان هم بالا نیست اقدام به ساخت استخر در حیاط ویلای خود نمایید.

 

آبنما آبنما یکی از عناصری است که می تواند به فضای سبز ویلای شما روح ببخشد. صدای آب میان سرسبزی حیاط، فضایی طبیعی و نزدیک به طبیعت شمال به وجود خواهد آورد و فضا را دل انگیزتر خواهد کرد.

 

باربیکیو دور همی های خانوادگی و جمع شدن دور باربیکیو برای درست کردن کباب یکی از بخش های جذاب در سفرهای شمال است. اگر اقدام به خرید ویلا در چمستان نموده اید و ویلای شما باربیکو دارد، می توانید با مسقف کردن باربیکیو و قرار دادن میز و صندلی در اطراف آن فضایی لذت بخش را برای دورهمی ها به وجود بیاورید.

 

تفکیک فضاها اگر حیاط ویلای شما دارای بخش های مختلف است باید با سنگ فرش و ایجاد راهرو این فضاها را از هم تفکیک کنید و با برجسته کردن هر بخش آن را به تصویر بکشید. می توانید از سنگ های تکه ای یا سنگریزه برای این کار بهره ببرید.

 

نورپردازی برای آنکه بتوانید از زیبایی های ویلا در شب بهره ببرید باید بخش های مختلف را با نورپردازی روشن کنید و این نورپردازی باید طبق اصول انجام شود تا با ایجاد سایه روشن زیبایی ویلا را در شب دو چندان کند.

 

اقداماتی که عنوان شدند می توانند در زیباسازی محوطه ی ویلا نقش بسیاری داشته باشند. اگر سررشته و شناخت از طراحی ندارید می توانید از کمک افراد متخصص در زمینه ی طراحی فضای سبز بهره بگیرید و طراحی فضای سبز خود را به این افراد بسپارید.