مزایای خرید زمین در شمال

مزایای خرید زمین در شمال

مناطق شمال کشور به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و طبیعت زیبا توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و افراد، علاقه مند به سفر به این منطقه هستند. توجه افراد زیادی به یک منطقه موجب می شود تا اقتصاد منطقه با رشد همراه باشد و سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در آن باشند. این رشد در زمینه ی بازار خرید و فروش زمین و خرید و فروش ویلا در شمال نیز بسیار مشهود است و ساخت و ساز نیز به طبع این مسئله افزایش می یابد. با افزایش خرید و فروش عده ای از افراد به دنبال این هستند تا در این بازار شلوغ سودی کسب کنند و این کار را در ازای معاملات غیرقانونی نیز انجام می دهند. بنابراین مهم است که در این زمینه آگهی های لازم را کسب کنید تا درگیر معامله با چنین افرادی نشوید.

شهرهای شمالی دارای محله هایی هستند که معیارهای مناسب برای سکونت و ساخت ویلا را دارند و می توانید با هزینه ی کمتر اقدام به خرید ویلا یا زمین در آن ها نمایید. این محله ها زمین های کشاورزی را نیز در خود جای داده اند. برخی از افراد این زمین ها را که دارای کاربری کشاورزی است با قیمت کمتری به افراد ناآگاه می فروشند تا از این طریق سودی کسب کنید. با توجه به این مطلب لازم است تا زمان خرید یک زمین از نوع کاربری آن با استعلام از دهیاری یا شهرداری آگاه شوید. اگر قصد خرید زمین در نوشهر در محله های اطراف شهر را دارید قبل از انجام هر گونه معامله ای از دهیاری یا شهرداری منطقه نسبت به نوع کاربری زمین اطلاع حاصل کنید.

 

از دلایل دیگر ارزان بودن زمین موروثی بودن آن است. زمین هایی وجود دارند که به یک فرد به ارث رسیده است و فرد توانایی ساخت و ساز در آن را ندارد در این صورت ممکن است اقدام به ساخت مشارکتی در آن نماید که این کار مشکلی ندارد و می توانید اقدام به ساخت مشارکتی روی چنین زمین هایی کنید. قبل از انجام این کار از سند زمین و نوع کاربری آن اطمینان حاصل نمایید.

 

برخی از زمین ها در شمال نیز فاقد سند ثبتی هستند. برای این زمین ها می توانید از طریق منابع معتبر همچون شورای شهر یا روستا درباره ی مالک آن اطمینان کسب کنید.

هنگام خرید زمین در شمال به شهری که در آن اقدام به خرید زمین می کنید توجه نمایید. برخی از شهرهای شمالی فرهنگ غیربومی را پذیرا نیستند و ممکن است در این شهرها با مشکل مواجه شوید. شهرهایی مانند نوشهر، چمستان و … جمعیت غیربومی را پذیرا هستند و می توانید اقدام به خرید زمین یا خرید ویلا در چمستان یا سایر شهرهای عنوان شده نمایید.

مشاور املاک مورد اعتماد می تواند راهنمای خوبی برای خرید زمین در شمال یا ویلا در شمال باشد و راهنمایی های لازم را در این زمینه به شما بدهد.