نکات مهم برای نورپردازی ویلا

نکات مهم برای نورپردازی ویلا

نورپردازی یکی از روش های زیباسازی ویلاست که اخیرا مورد توجه عده ی زیادی قرار گرفته است. استفاده از نور پردازی هنگام خرید ویلا در شمال می تواند برای خریداران ویلا جذاب باشد. برای نورپردازی ویلا باید نکات بسیاری را در نظر گرفت که ما در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

ممکن است شما هنگام طراحی ویلای خود از مسیرهای عبوری غیر همسطح، پله ها ، مجسمه ها و… استفاده کنید که این مسئله باعث می شود تا شب هنگام، برای قدم زدن در ویلای خود با خطر برخورد با این اجسام و یا صدمه دیدن با آن روبرو باشید. نورپردازی در این فضاها می تواند باعث شود که خطر اصابت با این اجسام کاهش یابد و بتوانید از ویلای خود در شب نیز به راحتی استفاده کنید.

 

 

برای نورپردازی نیازی نیست تا فضای اطراف ویلا حتما پرنور و روشن باشد بلکه با استفاده از نورپردازی ملایم و نصب چراغ نصبی روی دیوار کنار درب راهرو و چراغ های کافه ای بالای میز و صندلی، فضایی دلنشین را برای حیاط خود ایجاد کنید.

با نصب تیرهای چراغ در کنار مسیر رسیدن به ویلا و استفاده از لامپ زیر بوته ها می توان روشنایی مناسبی در مسیر درب راهرو تا ویلا ایجاد کنید.

با نصب چراغ روی پله ها، مسیرهای رفت و آمد را امن کنید. همچنین در اطراف درب جلویی منزل از فانوس استفاده نمایید.

برای روشن کردن فنس و نرده می توانید اقدام به نصب چراغ روی پایه ی فنس کنید.

برای ایجاد روشنایی موقت می توان از شمع استفاده نمود و با قرار دادن تعدادی شمع در حیاط یا پاسیو فضای زیبا و دلنشین به وجود آورد.

چراغ های ریسه ای نیز یکی از گزینه های مناسب برای استفاده در محوطه ی ویلا برای میهمانی شبانه می باشند. این چراغ ها همچنین در طول روز نیز با تابش نور خورشید درخشش زیبایی پیدا می کنند.

 

نورپردازی امنیتی را برای نصب تجهیزات امنیتی به کار می گیرند و باید محدودی وسیعی را پوشش دهد به همین علت از سایر روشنایی ها و لامپ ها بالاتر نصب می شود. باید به اقلیم و آب و هوای منطقه برای انتخاب نورپردازی امنیتی توجه نمود.

برای نصب نورپردازی امنیتی در فضاهای کوچک، مهمترین بخش نورپردازی درب ورودی اصلی ، درب های پشتی و درب پارکینگ است. نیازی به استفاده از نورافکن ها ی بلند یا دیواری نیست و تنها روشن کردن محدوده ی درب ها مهم است. می توان از سیستم کنترل اتوماتیک برای آنکه لامپ ها به موقع روشن شوند استفاده کرد. اگر شما جزء افرادی بومی و ساکن شمال نباشید و اقدام به خرید ویلا در نوشهر یا خرید ویلا در چمستان یا سایر شهرهای شمالی کرده باشید می توانید از این روش برای تجهیزات امنیتی خود استفاده کنید.

 

استفاده از چراغ های مجهز به حسگرهای حرکتی برای نورپردازی بسیار مهم است زیرا منجر به کاهش مصرف انرژی و هزینه می شود. همچنین این چراغ ها می توانند به نوعی عبور هر چیزی را در حیاط به شما نشان دهند زیرا با حرکت اطراف آن، چراغ روشن و خاموش می شود.

چراغ های مختلف را می توان برای حیاط و باغچه استفاده کرد زیرا چشم انداز زیبایی را در شب به وجود می آورند.

نورپردازی حیاط به نوعی انتقال دهنده ی احساس گرمی است و این مسئله به خصوص در فصل زمستان محسوس تر است.

نورپردازی ویلا را می توان یکی از عناصر مهم برای زیباسازی ویلا دانست که به کارگیری اصول نورپردازی برای بخش های مختلف در آن نیازمند بهره گرفتن از افراد متخصص دراین زمینه می باشد.