چه نکاتی را برای داشتن یک معامله ی امن باید رعایت کنیم؟

چه نکاتی را برای داشتن یک معامله ی امن باید رعایت کنیم؟

حتما برای خرید یا اجاره ی یک ملک با برگه ی قرارداد روبرو شده اید و برایتان این سوال پیش آمده که چطور می توانید یک معامله ی امن داشته باشید. با توجه به اینکه کلاهبرداری ها در حوزه ی خرید و فروش ملک افزایش یافته نمی توان بدون آگاهی و شناخت دست به معامله زد. قراردادها سرشار از واژه های حقوقی و اصطلاحات تخصصی هستند و فهمیدن آنها گاهی بسیار دشوار است. اگر هنگام خرید ویلا در شمال در مطالعه ی متن یک قرارداد با عباراتی مواجه شدید که نتوانستید آن ها را متوجه بشوید، می توانید از کمک یک مشاور حقوقی بهره ببرید. گاه یک عبارت تخصصی در دنیای حقوقی، حق را از یک فرد گرفته و به دیگری می دهد، بنابراین فهمیدن بند بند قرارداد یک مسئله ی مهم در انعقاد قرارداد می باشد. با آگاهی و شناخت می توان معامله ای امن را رقم زد و خطر و ریسک را در یک معامله تا حدودی کنترل کرد.

 

 

علاوه بر این انتخاب مشاور املاکی که تخصص و تبحر لازم را در این زمینه داشته باشد می تواند کمک شایانی در انعقاد یک قرارداد خوب نماید. باید در بدو امر نسبت به مجاز بودن فعالیت یک مشاور املاک از طریق مجوز فعالیت وی اطمینان حاصل کنید. معمولا این مجوز به صورت قاب شده در دفتر مشاورین املاک نصب می شود. یک مشاور املاک باید بتواند بندهای مختلف قرارداد را برای شما تفهیم کند.

 

قبل از اینکه اقدام به انعقاد قرارداد کنید ملکی که قصد خرید یا فروش آن را دارید بررسی کنید. توجه کنید که موقعیت جغرافیایی و ویژگی های آن با آنچه در قرارداد ذکر می شود همخوانی داشته باشد. اگر با هدف سرمایه گذاری اقدام به خرید ویلا یا خرید زمین در شمال می کنید باید توجه کنید منطقه ای را انتخاب کنید که رو به رشد باشد تا ارزش سرمایه تان در گذر زمان افزایش یابد. برای مثال محله های اطراف شهر نوشهر در حال رشد هستند و شما می توانید با خرید ویلا در نوشهر در این محله ها روی آن ها سرمایه گذاری کنید.

 

مواردی که عنوان شدند گام های نخست برای داشتن یک معامله ی امن به شمار می روند. اگر نمی خواهید خودتان درگیر این مسائل شوید می توانید هنگام انعقاد قرارداد یک فرد که تبحر و تخصص در این زمینه داشته باشد را همراه خود داشته باشید تا بتواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.