چگونه از اتلاف انرژی گرمایی در ویلا جلوگیری کنیم؟

چگونه از اتلاف انرژی گرمایی در ویلا جلوگیری کنیم؟

با شروع فصل سرد و کاهش دما استفاده از وسایل گرم کننده افزایش می یابد. اگر با روشن کردن وسایل گرم کننده نتوانستید به گرمای مورد نظر خود دست یابید در اینصورت باید بگردید و محل های اتلاف گرما را تشخیص دهید. پنجره ها و درب دو روزنه ای هستند که ممکن است میزان قابل توجهی از گرمای خانه را تلف کنند.

 

 

برای پیشگیری از خروج گرما از طریق درب و پنجره باید آن ها را درزگیری نمایید. برای درزگیری، وسایلی از جنس های مختلف در بازار موجود است. در گذشته از مواد خمیری اطراف شیشه ها استفاده می شد اما امروزه از نوارهای درزگیر که در بازار موجود است برای این کار استفاده می شود. همچنین می توانید نایلون های ضخیمی روی پنجره نصب کنید. اگر اقدام به خرید ویلا در شمال کرده اید و جزء افراد غیر بومی شمال هستید هنگام ورد به ویلا در فصول سرد با مشکل گرم کردن ویلا مواجه خواهید شد. می توانید با درزگیری درب و پنجره به زودتر گرم شدن فضای خانه کمک کنید.

 

استفاده از پنجره های دوجداره نیز یک راه مناسب برای پیشگیری از اتلاف انرژی است. این پنجره ها مجهز به دولایه شیشه هستند که بین دو لایه هوا وجود دارد و همین امر سبب شده تا مانند یک عایق حرارتی باشد. پنجره های دو جداره علاوه بر اینکه به عنوان یک عایق برای حرارت به شمار می روند عایق صوتی نیز هستند. اگر قصد خرید ویلا در نوشهر یا خرید ویلا در چمستان یا سایر شهرهای شمالی را دارید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که هنگام ساخت ویلا از پنجره های دو جداره استفاده شده است.

 

 

استفاده از پرده های ضخیم و با رنگ تیره یکی دیگر از روش هایی است که می توانید برای پیشگیری از اتلاف انرژی انجام دهید. پرده در کنار ایجاد زیبایی می تواند به عنوان مانع برای ورود سرما نیز باشد.

 

با شروع فصل سرد دریچه های کولر یکی از راه های ورود سرما به داخل خانه به شمار می روند. پوشاندن دریچه ی کولر یکی دیگر از اقداماتی است که برای پیشگیری از ورود هوای سرد به منزل می توانید انجام دهید.

پیشگیری از ورود هوای سرد نقش مهمی در گرم کردن خانه دارد و می توان از آن به عنوان اقدامی موثر و پیشگیرانه نام برد. روش هایی که عنوان شد می توانند در حفظ گرمای خانه موثر باشند.